Mateřské školky

Programy pro MŠ

 

Aktuální nabídka

 

O lnu, aneb jak krtek ke kalhotkám přišel

 

Místo: Centrum inkluzivního vzdělávání Včelín

Doporučená věková skupina: 5 - 7 let

Zařazení do vzdělávací oblasti: dítě a svět, člověk a jeho svět

Vzdělávací cíle:

  • dítě popíše postup výroby látky
  • dítě ví, z čeho se látka vyrábí
  • dítě porovná výrobu látky dříve a dnes
  • dítě chápe princip  tkaní

 

Spolu s krtečkem a jeho kamarády se vydáme po stopách výroby látky. Ukážeme si, odkud se berou vlákna, jak nich vznikne nit a jak se z nití vyrobí plátno. Prohlédneme si staré nástroje a povíme si, jak fungovali a k čemu sloužily. Vlastnoručně si vyrobíme provázek, utkáme kousk plátna a na závěr si každýodnese krásné kalhotky.

 

Brambory

 

Místo: Centrum inkluzivního vzdělávání Včelín

Doporučená věková skupina: 4 - 6 let

Zařazení do vzdělávací oblasti: dítě a svět, člověk a jeho svět

Vzdělávací cíle:

  • dítě umí vysvětlit význam brambor pro člověka
  • dítě popíše stavbu rostliny brambory a určí, které části jsou jedlé
  • dítě vyjmenuje, co se z brambor vyrábí a připravuje

 

Brambory jsou často nazývány chudým jídlem, Měli jsme je tu ale vždycky? A umíme je na záhonku poznat? Naučíme se poznat bramboru podle listů a zkusíme si jich pár vykopat. Řekneme si, proč jsou brambory hodnotnou součástí jídelníčku, co všechno se z nich vyrábí a něco malého také ochutnáme.

 

Kořenová a košťálová zelenina

 

Místo: Centrum inkluzivního vzdělávání Včelín

Doporučená věková skupina: 4 - 6 let

Zařazení do vzdělávací oblasti: dítě a svět, člověk a jeho svět

Vzdělávací cíle:

  • dítě vysvětlí rozdíl mezi kořenovou a košťálovou zeleninou
  • dítě vyjmenuje základní druhy zeleniny a rozdělí je na křenovou, košťálovou a ostatní
  • dítě vysvětlí význam zeleniny pro lidské zdraví

Mrkev nebo květaák zná každý, ale co je to takový tuřín? Společně objevíme více i méně známé druhy zeleniny, řekneme si, které jejich části se jedí, a některé z nich také ochutnáme. Vysvětlíme si, proč je pro nás zelenina důležitá a připravíme si něco zdravého na zub.

 

Jablíčko

 

Místo: Centrum inkluzivního vzdělávání Včelín

Doporučená věková skupina: 4 - 6 let

Zařazení do vzdělávací oblasti: dítě a svět, člověk a jeho svět

Vzdělávací cíle:

  • dítě popíše plod jablka
  • dítě popíše změny jabloně v průběhu roku
  • dítě vyjmenuje, jaké výrobky se z jablka vyrábí

Není jablíčko jako jablíčko. Některé je červené, některé žluté, jiné sladké a další kyselé. Také během roku se jablíčka i jablůňka, na které rostou, mění. Podíváme se, z čeho jablíčko vzniká a jak roste, a povíme si, co se s jabloní děje během roku. Seznámíme se i s ostatními obyvateli ovocného sadu.

 

Zemědělství žije!

 

Místo: ekocentrum Brniště, Mléčná farma Velký Grunov

Čas: 120 min.

Doporučená věková skupina: předškoláci

 

Společně se vypravíme podívat, co vše musí umět a vědět moderní zemědělec, aby dokázal pěstovat obilí a pečovat o zvířata. prozkoumáme náš jídelníček a zjistíme, odkud pocházejí potraviny. Pojedeme se podívat do kravína ve Velkém Grunově.

 

Stezka živým lesem

 

Místo: lesopark u vlakového nádraží Brniště, délka trasy přibližně 1 kilometr

Čas: 120 - 180 minut, realizace probíha jaro - podzim, pouze za příznivého počasí

 

Pojďte společně s námi objevovat les a jeho obyvatele! Cestou nahlédneme do mravenčího království, dozvíme se spoustu novinek ze života lesních zvířat, nakoukneme, jak se žije v ptačí budce, na závěr prozkoumáme vodní řiši rybníka.

Naučná stezka přiblíží dětem příjemnou a hravou formou zajímavosti o životě v půdě, v lese, v korunách stromů i ve vodě. Interaktivní herní prvky přirozeně podpoří aktivitu a rozvoj pohybových schopností.

 

Stálá nabídka


Jak skřítci sázeli semínko

 

Čas: 90 min.

Místo: Centrum inkluzivního vzdělávání Včelín
Doporučená věková skupina: 3-7 let
Klíčová slova:

  • Jak vzniká u rostlin nový život?
  • Jak příroda vybavila semínka k přežití?

Pohádka o skřítcích nás zavede do světa semínek. Zkusíme, jestli dokážeme semínko zasadit a starat se o něj, aby vyrostlo. Prozkoumáme, jaká semínka známe a některá z nich dokonce ochutnáme. Vyzkoušíme si, jak semínka putují.

 

 

Kuřátko a obilí

 

Čas: 90 min.

Místo: ekocentrum
Doporučená věková skupina: 3-7 let
Klíčová slova:

  • Jaké vztahy fungují mezi zvířaty?
  • Jak se vyrábí mouka?

S kuřátkem z pohádky F. Hrubína zabloudíme a budeme hledat cestu do statku k mámě slepičce. Povíme si, jak se kuřátko klube. Povíme si, jak se pěstují různé druhy obilí a co se musí stát, aby z něj byla mouka. Zkusíme si sami mouku umlít a něco dobrého si upečeme. Nakonec si vyrobíme kuřátko z vlny na památku.

 

 

Co se děje v půdě, aneb příběh žížalích sester


Čas: 90 min.

Místo: Centrum inkluzivního vzdělávání Včelín
Doporučená věková skupina: předškoláci
Klíčová slova

  • Poznáváme život v půdě.


Žížalí sestry nám povědí, co vlastně v půdě dělají. Dozvíme se, na co má žížala štětinky a opasek, proč nemá oči a proč je jich vidět nejvíc po dešti. Prozkoumáme různé druhy půdy a další půdní živočichy. Vyrobíme si jednu žížalu na památku.